Perkhemahan Intergrasi Kokurikulum 2012.

Assalamualaikum!

Baru balik ni weh. Hahahaha. Best ah. Tak sia sia aku pergi n_n K nak cerita A smpai Z ni. Hehehe. K start!

13April 2012.

Pukul 2 kumpul kat Susur Gajah, pastu check nama semua. pastu naik bas. Bas ketiga. Aku duk dgan Azimah. Nik dgan Akma. Miza dgan Aliana. Fifi dgan Wani. Time otw tu kitaorang semua bising gila. Macam dalam bas tu semua form2. Padahal ada ramai lagi. Lol. Actually kitaorang salah jalan. Hahahaha. Main pusing pusing. Lol. And last jumpa pun. You know what?! Memati kitaorang ingat yang camping kat tepi pantai. Tapi tak. Cuma dkt dgan pantai je lah. Dah sampai tu, dengar apa yang cikgu cakap semua, baru kemas khemah. Aku, Wani, Azimah & Fifi satu khemah. Aliana, Nik, Akma, Miza satu khemah. Khemah kitaorang sebelah sebelah je. Hahahha. And kitaorang kene panggil semua jurulatih "Tuan" Hahaha k. Pastu Tuan tu suruh ah mandi, makan. Pastu solat jemaah. Pastu ada..........aktiviti! Hahha.

Malam tu, lepas solat Isyak, kene berkumpul. Ada Ice-Breaking dgan Night Walk. Memula Ice-Breaking. Lol memang lawak gila! Hahahahahhaaha. And Tuan tu bahagi kan 10 kumpulan. Aku kumpulan 5 dgan Alinana, Nasyiratul, Syuhadah, Kak Mira, Kak Effa, Kak Zati, Anis, Kak Pipi, Leoh, Aniza... And 'dia' kumpulan 6. Hahahahaha. Then Night Walk. K ni sumpah best. Kitaorang kene jalan pergi pantai. Dush. Pergi pukul 12:00am, balik pukul 2:00am. Semua takut takut en. Tapi alhamdullillah semuanya ok. Kat sana, kitaorang bincang pasal Malam Kebudayan. Tuan bagi 1jam. Lepas tu balik ~ Sampai je terus beratur. Apa apa semua.. Minum air, masuk khemah tidur...

14April 2012.

Bagun pukul 4:45am. Terus mandi. Pastu kumpul kat surau. Solat Subuh sesama. Lepas solat ada tazkirah. Lol semua buat kerja memasing v.v Lepas tu Tuan bagi masa untuk siap siap pergi pantai buat aktiviti. Sebelum pergi, buat senaman. Wheet wheet. Time senaman tu, aku usya je 'dia'. Hehehehe. Best do senaman yang Tuan tu buat. Hahahahahaha. Then sarapan. Pastu bertolak pi pantai jalan kaki...

Smpai smpai je dduk kt pantai tu and ttibe hujan!!! Hahahha. Kitaorang mandi hujan. Then kitaorang tumpung kat kedai makan. Pastu dalam 25minit hujan berhenti. Pastu smbung aktiviti. Best do! Tuan gabungkan kumpulan. I mean, kumpulan 1dgan 2, 3 & 4, 5 & 6, 7 & 8, 9 & 10. And kumpulan aku ganjil sikit. Sebab kitaorang sekali dgan lelaki. And 'dia' pun ada. Haha. K start main. Best gila. Ada Pulau Impian, DragonBall, Sisa Toksid, Bomba kampung, Water apa tah. Hahhaha. Best weh!!!! Tak tipu. Best gila. Yang paling best, Water blablabla tu. Kitaorang terapung atas laut. Wheet wheet. Best! Awesome!! Pastu dah pukul 12pm, kitaorang pun balik kem...

Smpai kem, tukar baju. Mandi. Makan. Solat Zohor. Pastu main Paintball & masak makanan. Lulz. Masakan kumpulan aku memang......hancus. Hahhahahaha. Lepas tu main Paintball. Hihihi seronoknya!! Lol k. Then petang tu kitaorang plan ah pasal Malam Kebudayaan. Memang lawak. Aku jadi watak cina. K... Hahah. Then pukul 7 makan. pastu mandi, solat Mahgrib. Aku solat sebelah Kak Mira. Kitaorang still plan pasal tu. Hahaha time tu Tuan tengah bagi tazkirah.

Then pukul 9..K kitaorang takde dialog lagi. Memang tak plan langsung pasal dialog. And last kitaorang kene perform first sekali. Kitaorang rasa macam.......pfftt. Hahaha. Time perform tu, memang hancus gila gila. Gila gila k gila gila. Hahahahahahahaha. K watlek watpeace. And and aku suka kumpulan 6 punya. Sumpah smart!!!!! And dia plak comel. Hihihihi.

Then habis pukul 12am. Tuan suruh tidur. Tapi kitaorang semua tak tidur. Lepak lepak je. Hahhaa. And aku ajak Aliana teman minum air. Then time nak basuh gelas aku terkene besi. Berdarah k..... Hahaha. Pedih!! Lulz. K pukul 2 macam tu, baru kitaorang tidur. Hehehe.

15April 2012.

Bangun pukul 5:00am. K sumpah sejuk gila. Yang semalam tak berapa sejuk. Yang harini punya sejuk gila. Takleh mandi lagi. Just gosok gigi, ambek air sembahyang. K macam biasa Tuan bagi tazkirah. Pastu pukul 8, buat senaman. Hahaha. Kemas khemas semua semua. Pastu siap siap majlis penutup. Hmm, kitaorang semua dapat tshirt free. Lulz. Semua pakai tshirt tu. Awesome. Pukul 10:30am majlis bermula! Hahahahaha. Then blablabla, penyampaian hadiah. Kumpulan aku menang kategori ceria. Ceria ke? Hihihihi. Habis tu, sesi fotografi. Macam biasa ikut kumpulan besar tu.. Kumpulan 5 dgan 6! Semangat gila! Hihi. So kalau cikgu jual ke apa, aku nak!!!! Sebab apa? Sebab dia ada sekali en. Hehehe.

Then makan..Lepas tu gerak balik.. K dduk dgan Azimah gak. Hahahha. Abang tu pasang lagu jiwang -,- Kitaorang bas ke3 ikut shortcut. So kitaorang sampai dulu. Hahaha. Then Kak Mira bagi ah hadiah yang dpt tadi. Pastu call abang aku suruh ambek. Pastu aku pun balik. Goodbye Bagan Lalang..



K itu lah aktiviti sepanjang perkhemahan. Best weh!! Hmm, aku taknak cakap sangat pasal 'dia'. Hahha. Minggu depan pergi Kem Ibadat pulak. Hehehehehe. Ok ni je. Bye. Assalamualaikum! :-)